Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mi van a kedvencekben?

Egy weboldalt két ok miatt szerethetünk: vagy azért, mert hasznos, vagy azért, mert szép. Ha ráadásul mindkettőt tudja, akkor aztán itt van a kánaán! 

Azt viszonylag könnyű megmondani, mitől hasznos egy weboldal. Ha megtaláljuk rajta az értékes információkat, ha könnyen és gyorsan tudunk keresni, elvégezni azt az ügyet, amiért oda mentünk, akkor máris elmondhatjuk: igen, ez így nekem hasznos.

De mitől szép egy weboldal? Ez annyira szubjektív kategória! Ráadásul változik is a vélemény: ami öt éve tetszett, az ma már ósdi, elavult. Mi lehet az az ok, ami miatt valaki rámondja egy weboldalra: ez igen, ez szép?

Vannak persze általános érvényű szabályok. A színek harmonizáljanak, a betűk illeszkedjenek a többi használt formához, egyedi képi elemeket használjunk, szép fotókat helyezzünk el. De az összhatás már ízlés kérdése. És amikor megítélünk egy weboldalt, bizony az esztétikai tetszés nagyon sokat számít! Hiszen nem ritkán mondjuk azt: nem szép, de hasznos. Nem igaz?

Tényleg, neked, kedves olvasóm, milyen weboldalak tetszenek? Mitől szép egy weblap? Mutasd meg, mi tetszik neked!

1 Tovább

Kampány és weboldal

Amikor tervezünk egy weboldalt, érdemes azt végiggondolni, hogy majd milyen kampányaink lesznek, és azoknak a kampányoknak milyen céljuk lehet. Például az offline (nem internetes) kampányok használata esetében érdemes helyet hagyni a weboldalunk címlapján arra, hogy az aktuális kampány ott is megjelenhessen. Hiszen ha egy érdeklődő látja valahol a kampányunkat, és ott van rajta a weboldalunk címe, akkor a bővebb információt lehet, hogy weboldalunkra jön. És ha oda jön, akkor meg kell neki mutatni a kampányt, hogy lássa, itt van, itt lesz a több infó.

Másrészt, ha sok online kampányt csinálunk, akkor biztosan szükségünk lesz érkezési oldalra, vagyis landing page-re. Ezt is előre lehet tervezni, vagyis felkészíteni úgy az oldalt, hogy tudjunk független érkezési oldalakat csinálni.

Végül, érdemes a weboldal szerkezetét úgy felépíteni, hogy a felhasználói mozgások követhetőek legyenk: bontsuk elemeire a tartalmat, a regisztrációt stb., hogy lássuk, meddig jutnak el a felhasználók.

0 Tovább

Látnak téged?

Ha készen van a sikeres weboldalad, akkor a keresőkből már érkezhetnek látogatók. De elég ez? Vajon hoz annyi forgalmat, ami már elég az örömhöz és boldogsághoz? Ez attól függ, miről szól a weboldalunk. Ha olyan termékeket, szolgáltatásokat kínálunk, amire van kereslet, ráadásul a konkurenciáinkhoz képest jó helyen vagyunk a keresőben, akkor igen, akár elég is lehet. De ha nem...

Ha nem, akkor hirdetnünk kell. A jó weboldal olyan, mint egy jó szórólap. Azt is a nyomda szuper módon legyártja, majd lerakja a raktárunkba - és ha ott marad, akkor nem fog semmit se érni. Terjeszteni kell. Így kell tenni a weboldallal: hirdetni kell, hogy van, létezik, tessenek kérem jönni rendelni, vásárolni!

Számos eszköz van, ami hozhat látogatókat. Vannak teljesítmény alapú hirdetések, amikor a kattintás után kell csak fizetnünk (Google, Facebook, ETARGET), vannak olyanok, amelyeknél a megjelenés vagy esetleg az elérés számít (eDM, display stb.) és van azért olyan is, amelyiknél csak akkor kell fizetnünk, ha nekünk is bevételünk van (affiliate megoldások). Végig fogjuk ezeket nézni a következő napokban, addig is érdemes elgondolkozni a fő kérdésen: mi a célunk? Miért akarunk kampányt indítani?

0 Tovább

Kapcsolat!

Ha egy weboldal azért készült, hogy a cég bemutatkozzon, hogy a cég az interneten is elérhető legyen, akkor kiemelten fontos eleme a tartalomnak a kapcsolat, vagyis az elérhetőség.

Ez lehet a cég címe vagy címei (több telephely esetén), de lehet egy ügyfélszolgálati telefonszám vagy csak egy email cím - attól függően, milyen formában szokták a céget elérni. Egy biztos: valamilyen kapcsolatot fel kell tüntetni. Ennek a helye általában egy kapcsolat menüpontban szokott lenni, ami vagy egy főmenű, vagy egy almenü formájában jelenik meg.

De ez így önmagában kevés.

Sokan csak azért néznek fel az oldalunkra, hogy például felhívjanak bennünket. Minek őket fárasztani a sok menüvel? Érdemes a kiemelt kapcsolati elemet az oldalon is kiemelté tenni, vagyis például a telefonszámunkat, címünket kiemelni - és minden lapra a weboldalunkon belül elhelyezni! Vagyis a címlaptól kezdve az aloldalakig mindenhol legyenek kint ezek az információk. Hiszen ez akkor is segít, ha valaki böngészkedi az oldalunk, majd meglát valamit, ami miatt keresne bennünket - és el sem kell lapozni, máris csörgetheti a telefont.

Az elérhetőségünk nagyon fontos információ. Ne dugjuk el!

0 Tovább

Köszönjük!

Lezártuk a pályázat első szakaszt, közel 200 jelentkezés érkezett! Ez rengeteg jobbnál jobb weboldalt jelent, és hogy kik a legjobbak, azt a zsűri október 18-án fogja kiválasztani. Ekkor kezdődik majd a második forduló: a zsűri által választott tíz legjobb oldal közül a közönség szavazati döntik majd el, ki is lesz a közönségdíjas.

Érdemes tehát várni és vissza-vissza térni addig is, hiszen a blog nem áll le, jövünk még újabb tanácsokkal.

Vagy van esetleg kérdésed? Akár a versenyről, akár a sikeres weboldalról, írd meg bátran itt, kommentben, és legjobb tudásunk szerint megválaszoljuk!

0 Tovább

sikereshonlap

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Legfrissebb bejegyzések

2012.11.09.
2012.11.08.

Utolsó kommentek