Hosszú hetek óta fokozzuk a feszültséget a versennyel, hogy kiderüljön, idén kik nyerik meg a Budapest Bank Üzleti siker honlappal pályázatát. És ma, a díjátadás napján ki is derült a két győztes.

A versennyel a Budapest Banknak az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a hazai mikro- és kisvállalkozásoknak arra, a jó honlap egyben az üzleti sikernek is fontos része, szükséges és fontos kommunikációs elem. Azzal, hogy számos cég pályázott és ezek közül kiválasztásra került 11 kiemelkedő weblap, példát is vehetnek a vállalkozások: hogyan néz ki egy jó honlap. Mivel a versenyben egy első helyet a zsűri osztott ki, egy első helyet pedig a zsűri által kiválasztott 10 weboldalból a közönség szavazott meg, így most két győztest is hirdethetünk.

Közel 200 pályázat érkezett, a legkülönfélébb területen működő cégektől. A résztvevő cégek közel kétharmada jól kiépített webáruházzal is rendelkezik, online fizetési megoldást pedig a vállalkozások egynegyede biztosít vevőinek. A közösségi média is egyre fontosabb, erre utal, hogy a pályázók majdnem mindegyike facebookos jelenléttel is rendelkezik. A független szakemberekből és a Budapest Bank vezetőiből álló zsűri szakmai díját az e-könyv készülékek és az ezekre alkalmazott irodalmi alkotások forgalmazásával foglalkozó, és blogot is működtető www.bookandwalk.hu oldal nyerte, amely csak idén májusban indult, és máris átlagosan havi 8000 látogatója van. A zsűri által kiválasztott tíz másik oldalból a közönség szavazta meg a kedvencét, amely a környezetbarát és energiatakarékos termékek széles választékát kínáló www.zoldpolc.hu lett.

A zsűri tagja volt Geszti Péter is, ő így nyilatkozott az eredmény kapcsán:

"A honlap valójában egy kirakat, egy kapu, amelynek elég vonzónak és logikusnak kell lennie ahhoz, hogy becsábítsa az embereket. Itt kezdődik a márka kommunikációja és maga az eladás. Ez igaz a Facebook jelenlétre is, sőt ez a platform azért is fontos, mert itt  találkoznak és cserélnek véleményt a vásárlók. Ehhez képest sokan nem élnek az online és közösségi média lehetőségeivel, amelyek pedig igen költséghatékony megoldások. A Book and Walk és a Zöldpolc nemcsak kedvet csinál, és bizalmat teremt ízléses oldalával, de egyszerű és könnyen kezelhető felületet ad, hogy jól essen a vásárlás" 

A zsűri tagjai voltak Geszti Péter, az OKEGO kreatív igazgatója mellett Csontos Zoltán, a Netpincer.hu ügyvezető igazgatója; Koleszár Péter, a Honlap.hu vezető tanácsadója; Berényi Konrád, az Origo.hu szakértője, Krisán László, a KA-VOSZ vezérigazgatója, valamint a Budapest Bank részről Erdei Zsuzsa a mikro-üzletág vezetője és Balogh Gergely, az e-kommunikációs csapat menedzsere.

A közönségszavazásra bocsátott oldalak megtekinthetők a www.budapestbank.hu/uzletisiker oldalon.

Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője így foglalta össze az eredményeket: „A Budapest Bank célja, hogy ne csak pénzügyi termékekkel segítse a cégeket, hanem a vállalkozások hatékony üzletmenetéhez is hozzájáruljon. Az Üzleti siker honlappal pályázat jól illeszkedik azon kezdeményezéseinkhez - például a tavaly indított Neten a cégem programhoz -, amelyek a kisvállalkozások online jelenlétét segíti elő. Öröm volt a sok színvonalas oldal megtekintése, és remélem a legjobbak megosztásával más cégeknek is adtunk ötleteket fejlesztéseikhez ”.

A versenynek tehát vége, de jó weboldalakra továbbra is szükség van - minden cégnek a legkisebbeknek is. Tanuljunk az eredményekből és használjuk fel az itt megszerzett tudást a mindennapokban is!

Szűcs Roland,a Book and Walk Kft. igazgatója, Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője és Rakonczay Tamás, a zoldpolc.hu-t működtető Green Living Hungary Kft. ügyvezetője

A fotón Szűcs Roland,a Book and Walk Kft. igazgatója, Erdei Zsuzsa, a Budapest Bank mikro-üzletágának vezetője és Rakonczay Tamás, a zoldpolc.hu-t működtető Green Living Hungary Kft. ügyvezetője