Ha készen van a sikeres weboldalad, akkor a keresőkből már érkezhetnek látogatók. De elég ez? Vajon hoz annyi forgalmat, ami már elég az örömhöz és boldogsághoz? Ez attól függ, miről szól a weboldalunk. Ha olyan termékeket, szolgáltatásokat kínálunk, amire van kereslet, ráadásul a konkurenciáinkhoz képest jó helyen vagyunk a keresőben, akkor igen, akár elég is lehet. De ha nem...

Ha nem, akkor hirdetnünk kell. A jó weboldal olyan, mint egy jó szórólap. Azt is a nyomda szuper módon legyártja, majd lerakja a raktárunkba - és ha ott marad, akkor nem fog semmit se érni. Terjeszteni kell. Így kell tenni a weboldallal: hirdetni kell, hogy van, létezik, tessenek kérem jönni rendelni, vásárolni!

Számos eszköz van, ami hozhat látogatókat. Vannak teljesítmény alapú hirdetések, amikor a kattintás után kell csak fizetnünk (Google, Facebook, ETARGET), vannak olyanok, amelyeknél a megjelenés vagy esetleg az elérés számít (eDM, display stb.) és van azért olyan is, amelyiknél csak akkor kell fizetnünk, ha nekünk is bevételünk van (affiliate megoldások). Végig fogjuk ezeket nézni a következő napokban, addig is érdemes elgondolkozni a fő kérdésen: mi a célunk? Miért akarunk kampányt indítani?